zondag, februari 03, 2008

De roomse keizer


Op zondag 3 februari hebben we samen met mijn mama, dewelke hier op bezoek is, mooie plekjes van de Maaskant laten zien.
We stelden haar voor om het water te laten zien...(kanaal, Maas) Onze autotocht eindigde in Rekem waar we in een nieuwe zaak (geopend sinds augustus 2007) onze buikjes hebben gevuld, lekkere dikke warme erwtensoep met héél lekker dik brood - 2 x bloedworst met appeltjes en ikzelf een "Limburgsplankje".
Pieter staat hier in de keuken en Eveline dient gezwind op. Zéér gezellige zaak, in de zomer gaan ze nog stoeltjes buiten zetten - dus al onze fietsers gaan we hierlangs sturen....

Dan juist aan de overkant staat nog een prachtig gebouw, hier hebben Patrick en Iréne zich gevestigd en er de authentieke museumapotheek terug tot leven gebracht - je kan deze vrij bezoeken, Iréne neemt er de wellness (voetreflexologie, acupressuur en reiki) voor haar rekening en aan Patrick vertel je je lichaamskwaaltjes en hij geeft je de gepaste thee van geneeskrachtige planten en keukenkruiden.
Je vindt er ook héél wat tincturen en etherische olieën.
Patrick is herborist en wat deze man niet al weet.........uren kan je met hem praten! Ze zijn tevens open op een zondag! Een bezoekje waard!

Ik gekocht voor mijn keelpijn -gedroogde thee van smalle Weegbree- lekker en ik voel mijn keelpijn wegsmelten als sneeuw in de zon! :-)

Neem eens een kijkje op hun website deroomsekeizer